יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

כיצד לדעת מה בעייתי בילד- יסודות החינוך מס' 40

החינוך – כוללני, ולא נקודתי
הרב שלמה אבינר פורסם ב"ראשי יהודי"
כיצד אוכל לדעת מהי הסיבה האמיתית הגורמת לילד להתנהג שלא כשורה? לשם כך
אני זקוק לתמונה כוללת. ידיעה נקודתית אינה מועילה, וממילא לא אדע כיצד עלי לטפל במקרה, שהרי אם הוא היכה מחמת קנאה – יש לתת לו יותר תשומת-לב; אם הוא היכה בגלל דימוי עצמי נמוך – צריך לרומם את הדימוי; ואם מחמת השעמום, יש לספק לו משחק עם מרכיבים של מהירות וסיכון. לכן צריך תמונה כוללת. החינוך בכלל, אינו נקודתי אלא כוללני.
כללו של דבר: דימוי עצמי גבוה אינו גאווה. אדרבה – פירושו התמודדות, אחריות, יכולת התגברות והתחזקות; פירושו אמון בעצמו! "דימוי עצמי גבוה" - אלו מילים חדשות, ביטוי מודרני חדשני. אנחנו מעדיפים את המילים הישנות: "אמוּן". "אמוּן בעצמי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה